بررسی کمپرسور هوای فشرده هوا ابزار تبریز
امروزه یکی از ارزان ترین، پاک ترین، راحت ترین و در دسترس ترین انرژی های جهان، انرژی هوای فشرده است.

نگاهی به کمپرسورهای هوای فشرده

امروزه یکی از ارزان ترین، پاک ترین، راحت ترین و در دسترس ترین انرژی های جهان، انرژی هوای فشرده است که بشر همواره به دنبال استفاده از این نوع انرژی جهت استفاده در صنایع مختلف تولیدی اعم از صنایع غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه ها، صنایع فولاد، داروسازی، خودروسازی، صنایع دفاع و ... بوده است.

به دلیل اهمیت کاهش هزینه ها در تولید و نقش بسزای آن در رقابت بین شرکتها و حتی در بین کشورهای تولید کننده، ضروری است از انرژی هایی که محرک اصلی کارخانجات می باشد استفاده کنیم که اولا ارزان قیمت و به راحتی قابل دسترس باشد. ثانیا از نظر سرعت عمل و مهمتر از همه، از نظر راندمان کاری باعث جلوگیری از هدر رفتن مواد، سرمایه، زمان و انرژی می شود واین برای  یک شرکت که هدف تولید انبوه و محصول با کیفیت دارد بسیار مقرون به صرفه است.

دسته بندی کمپرسورها

معمولا کمپرسورها را در انواع اسکرال – اسکرو – روتاری – سانتریفیوژ – پیستونی و ... تقسیم بندی می کنند اما مهمترین نوع کمپرسورها در صنعت هوای فشرده کلا در سه گروه پیستونی – اسکرو – سانتریفیوژ قرار می گیرند.  

این تقسیم بندی معمولا نسبت به حجم هوای مورد نیاز مورد استفاده صنایع مختلف قرار می گیرند.

معمولا صنایعی که حجم هوای مورد نیاز آنها زیر 1000 لیتر بر دقیقه است از کمپرسورها پیستونی استفاده می  کنند.

شرکتهایی که مصرف هوای فشرده آنها بالای 2000 لیتر بر دقیقه می باشد از کمپرسورهای اسکرو استفاده می کنند که این میزان هوای فشرده تا 53000 هزار لیتر بر دقیقه است.

و در نهایا آن دسته از صنایعی که مصرف هوای فشرده بسیار بالایی دارند (بالاتر از 60000 لیتر بر دقیقه) مجبور هستند از کمپرسورهای سانتریفیوژ استفاده کنند.

 کمپرسورهای oil free

این نوع کمپرسورها فاقد روغن در مدار خودشان هستند و درواقع هوای تولید شده توسط این کمپرسورها عاری از هرگونه بخار روغن هستند.

صنایعی که لازم است از نظر بهداشتی و ایمنی از هوای فشرده عاری از روغن استفاده کنند بایستی از این نوع کمپرسورها استفاده کنند.

صنایعی مانند داروسازی – پزشکی – بهداشتی – غذایی از عمده مصرف کننده این سری از کمپرسورها هستند.

لازم به ذکر است هزینه های تعمیرات و نگهداری این نوع دستگاه ها بسیار بالا بوده و شرایط سرویس و نگهداری خاص خودشان را دارند.

 


 





 




نگاهی به درایر تبریدی هوا ابزار تبریز
با توسعه روز افزون صنعت که همگی مستلزم هزینه کردن،جهت تجهیز و بروز رسانی ماشین آلات هستند لازم است جهت جلوگیری از هدر رفتن این هزینه ها یا بهتر بگوییم، جهت جلوگیری از آسیب دیدن ماشین آلات در صنایع ، لازم می باشد تا به بهترین روش از آنها محافظت کنیم.